jueves, 9 de enero de 2020


TRADICIONS NADALENQUES

Tots els nadals celebro el nadal a Casalareina, La Rioja, i estic del 24 de decembre al 2 de gener. 
El 24 de decembre, com cada any la meva mare i la meva tieta preparen el sopar de nadal, amb gambes, embutits, musclus... Després de sopar, recullim la taula i decidim a quin joc jugar, al bingo, al Uno o un joc de cartes. Sempre escullim un joc al que apodem rellotge, i podem estar jugant hores. com sempre guanyo.
El 25 de decembre a les 10 del mati mes o menys el meu germá sempre hem desperta, per anar a veure que ens han deixat el parenoel, ell ja sap que son els pares, pero como a mi hem fa igualment ilusió.
 Per la tarda mentres la meva mare prepara el sopar, sempre anem a donar una volta pel poble, i a l'hora de sopar, ens mengem tot i mirem una pelicula de netflix.
Resultado de imagen de navidad pngEl 26 de Decembre en Sant Esteban,l arriben els neus cosins segons, i tots els anys hem desperten aviat, estan contents  i tenen ganes de que arribi l'Olentzero,pot dir que es un parenoel vasc. Ells encara son petits i creuen en tot aixo.

El 31 de desembre el sopar de nit bella es bestial, hi ha de tot, pero lo més important del dia son les campanades, que sempre hem menjo les 12 uves, aquest any he tingut sort i no m'he ennuegat. Quan ja es any nou, tots ens abraçem i ballem, també juguem al singstar cantant cançons de nadal.
El 5 de Gener, vaig a la cabalagata, aqui en Sant boi, amb els meus cosins grans, i el 6 de gener ens reunim la meva familia per part de pare a casa de la meva avia,  dinem i ens donen els regals del reis.

Les vacances de Nadal son una de les festes que mes m'agraden
Resultado de imagen de navidad png

No hay comentarios:

Publicar un comentario